Privatlivspolitik

Ikrafttrædelsesdato: 19. juni 2020

  • Overblik
  • Hvilke oplysninger indsamler vi om dig, og hvorfor?
  • Hvordan bruger vi dine oplysninger?
  • Vedrørende optagelse af telefonsamtaler
  • Hvornår og hvordan deler TopCall de oplysninger, vi modtager?
  • Hvor sikre er oplysningerne om mig?
  • Kan jeg få adgang til og ændre mine personlige oplysninger?
  • Hvilke valg har jeg?
  • Ændringer af denne politik
  • Kontakt os

Overblik

TopCall og dets tilknyttede virksomheder og datterselskaber (samlet "TopCall", "os", "vi" eller "vores") værdsætter dit privatliv, og er forpligtet til at beskytte dine personlige oplysninger.

TopCall er en førende leverandør af telefonpasning. Vi passer telefoner og yder kundeservice for mere end 400 små og mellemstore virksomheder over hele landet. Vores websteder inkluderer en online kundeportal med tilhørende app (My TopCall). Ved hjælp af vores tjenester vil du være i stand til at holde dig orienteret omkring vores services.

I denne privatlivspolitik beskriver vi de oplysninger, vi indsamler fra besøgende og brugere af vores websteder ("Websteder"), vores applikationer og vores online produkter og tjenester (samlet "Tjenester"). Ved at besøge vores websteder eller bruge nogen af vores tjenester, accepterer du, at dine personlige oplysninger håndteres som beskrevet i denne politik. Hvis du har spørgsmål eller klager vedrørende vores privatlivspolitik eller praksis, bedes du kontakte os på kundeservice@topcall.dk.

Hvilke oplysninger indsamler vi om dig, og hvorfor?

Informationerne vi indsamler om dig giver dig adgang til at logge ind på og benytte dig af vores websider og app. Vi indsamler også data fra virksomheder, organisationer og individer, der forespørg informationer fra TopCall.

Enkeltpersoner kan give os oplysninger direkte eller indirekte ved at tilmelde sig på vores hjemmeside eller på anden måde gøre brug af vores service (disse personer kaldes ’forbrugere’). Et eksempel herpå er, at du må oplyse informationer for at tilmelde dig en kontaktformular på vores website. Der kan blive givet oplysninger på vegne af dig, såfremt du oprettes i et team, hvor alle teammedlemmer registreres af den teamansvarlige. Derudover kan organisationer og individer benytte sig at vores tjenester til at konfigurere informationer for forbrugere (Dem der bruger vores tjenester til at levere en service til forbrugere, kaldes ’klienter’). På lignende måde kan vores kunder give os personlige oplysninger om personer der har registreret sig hos dem, og som de ønsker vi kontakter eller på anden måde leverer tjenester til på vegne af vores klient.

Oplysninger vi indsamler direkte fra dig

Du kan benytte dig af vores website uden at oprette en online bruger eller give nogle oplysninger til os. Dog er der bestemte funktioner, der kræver, at du har en bruger til vores website. Disse kontooplysninger indsamler vi. Når du opretter dig hos os, beder vi om følgende oplysninger:

  • For- og efternavn
  • Din mailadresse og ønskede password
  • Andre profiloplysninger, såsom kontaktinformationer.
  • Betalingsinformationer, såsom kontooplysninger

Login informationer til vores website
Når du har tilmeldt dig vores service og har modtaget et login til din kundeportal kan du logge ind med dit brugernavn samt password.

Login til vores app
Første gang du besøger vores app skal du logge ind med dit tildelte brugernavn og password. Efterfølgende har du muligheden for, at dine loginoplysninger gemmes, således at du automatisk logges ind ved fremtidige besøg.

Opkaldsstatistikker  
Når du benytter dig af vores service, gemmer vi informationer om mængden af opkald vi modtager, samt de beskeder vi sender efterfølgende. I vores tjenester er det muligt selv at få adgang til disse statistikker, samt at se de sendte beskeder.

Informationer vi automatisk indsamler
Vi kan bruge cookies, web beacons og andre automatiserede enheder til at indsamle informationer, herunder også personlige identificerbare oplysninger om dig, når du besøger vores websteder og modtager e-mails fra os. Helt specifikt kan vi indsamle følgende oplysninger om din brug af vores website via disse teknologier: din browsertype og operativsystem, websider du ser, link du klikker på, din internet-protokol adresse, din omtrentlige geografiske placering, din interaktion med webstedet og hvor lang tid du er logget ind på vores side. I nogle af vores email beskeder bruger vi en ’klik-URL’, der er knyttet til indhold på Topcall.dk. Når der klikkes på en af disse URL’ere passerer de gennem en separat webbrowser inden de ankommer til destinationssiden på vores webside.

Hvordan bruger vi dine oplysninger?

Vi kan bruge de oplysninger vi indsamler om dig til følgende formål:

  • At levere vores service til dig, at kommunikere med dig om din brug af vores tjenester, og til andre kundeserviceformål
  • At levere vores service efter anmodning fra vores kunder.
  • At optimere vores tjenester og services ved at tilbyde personlig hjælp og instruktioner.
  • At sende dig mails og nyhedsbreve.

Klienter skal bemærke, at vi muligvis bruger oplysninger vi modtager eller indsamler om forbrugeren i overensstemmelsse med betingelserne i denne politik. På trods af ovenstående indsamler vi i visse sammenhænge oplysninger på vegne af vores kunder, underlagt kontraktmæssige krav, der begrænser vores evne til at bruge og overføre dine oplysninger på måder der er mere snævre end dem, der er beskrevet i denne politik (f.eks. må oplysninger kun bruges, hvis de er nødvendige for at levere tjenesten til klienter og/eller til andre specificerede formål). Under disse begrænsede omstændigheder er dine oplysninger underlagt disse kontraktmæssige krav og underlagt håndhævelsen af den relevante kunde. Er dine oplysninger givet af en tredjeperson, vil det være noteret, da oplysningerne blev givet. Denne politik gælder ikke vores kunders brug af dine oplysninger uden for vores tjeneste. Du skal kontakte denne part direkte for at afgøre om dine oplysninger er underlagt en begrænsning og for at kontrollere, hvordan tredjeparten vil gøre brug af dine oplysninger.

Vedrørende optagelse af telefonsamtaler

TopCall leverer tjenesteydelser i form af telefonpasning og kundeservice for en lang række virksomheder i Danmark. Vi optager alle telefonsamtaler med henblik på kvalitetssikring overfor vores kunder samt i dokumentationsøjemed. TopCall har vurderet, at virksomhedens interesse i at kunne dokumentere hvad der er sagt og aftalt i et givent opkald og kvalitetssikre vores service overfor vores kunder, overstiger den registreredes interesse i, at samtalen ikke optages. Der henvises til Databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra f. Optagelsen af samtalerne kræver således ikke den registreredes samtykke. TopCall har ligeledes vurderet, at behovet for at kunne dokumentere en samtales indhold overfor vores kunder, ikke kan opfyldes på anden vis end ved optagelse af samtalen, uden betydelige praktiske vanskeligheder og uden risiko for, at dokumentation via fx telefonnotater, ikke er tilstrækkeligt sikker.

TopCall opbevarer som udgangspunkt optagne telefonopkald i op til tre måneder, hvorefter de slettes. Opkald, som har givet anledning til tvist, kan gemmes i længere tid, og vil blive slettet, når tvisten er løst.

Hvornår og hvordan deler TopCall de oplysninger, vi modtager?

Vi kan muligvis dele dine oplysninger med en tredjepart.

Vi kan videregive de oplysninger vi indsamler fra dig til vores tilknyttede selskaber eller datterselskaber. Gør vi dette vil dine oplysninger dog være underlagt denne politik.

Tredjepartsleverandører
Vi kan videregive de oplysninger, vi indsamler fra dig til tredjepartsleverandører, tjenesteudbydere eller agenter, der udfører funktioner på vores vegne. For eksempel kan disse udbydere hjælpe os med at administrere vores websteder og applikationer eller behandle kreditkortbetalinger. Disse tredjeparter er enige om at bevare fortroligheden. Hvor det kræves i henhold til loven, accepterer disse virksomheder kun at bruge sådanne oplysninger til de formål der er givet tilladelse til af TopCall, medmindre du udtrykkeligt tillader dem at bruge dine oplysninger til andre formål.

Tilknyttede og henvisende partnere 
TopCall har henvisningsforhold til tredjepartsfirmaer og enkeltpersoner (’henvisningspartnere’), der henviser deres kunder til TopCall. TopCall og henvisningspartneren kan dele visse oplysninger.

Vi kan også dele dine oplysninger af følgende årsager:

  • Forretningsoverførsler
    Hvis vi erhverves af eller fusioneres med et andet selskab vil vores aktiver overføres til et andet selskab, eller som en del af en konkursprocedure, kan vi overføre de oplysninger, vi har indsamlet fra dig, til det overtagende selskab. Du anerkender og accepterer, at enhver efterfølger til eller erhverver af TopCall fortsat har ret til at bruge dine oplysninger i overensstemmelse med betingelserne i denne politik.
  • Som svar på en juridisk proces
    Vi kan også videregive de oplysninger, vi indsamler fra dig for at overholde loven, i forbindelse med en retssag, retsafgørelse eller anden juridisk proces, f.eks. som svar på en stævning.
  • For at beskytte TopCall og andre
    Vi kan også videregive de oplysninger, vi indsamler fra dig, hvor vi mener, det er nødvendigt at undersøge, forhindre eller gribe ind over for ulovlige aktiviteter, mistanke om svindel, situationer, der involverer potentielle trusler mod en persons sikkerhed eller overtrædelser af vores brugsbetingelser eller denne politik.

Netværks annoncører  
Netværksannoncer vises på baggrund af besøg på vores tjenester, samt andre websteder du har besøgt. Dette gør det muligt for os og en mulig tredjepart at målrette annoncer til dig for produkter, som du måske kunne være interesseret i. Disse tredjeparts tjenester kan bruge cookies, JavaScript, web beacons (inklusive klare GIF'er), Flash LSO'er og andre teknologier for at måle effektiviteten af deres annoncer og til at personalisere annonceindhold til dig.

Hvor sikre er oplysningerne om mig?

Vi har implementeret kommercielt rimelige forholdsregler, herunder, hvor det er relevant, adgangskodebeskyttelse og kryptering for at beskytte vores websteder og de oplysninger, vi indsamler. Vær opmærksom på, at trods vores bedste indsats, kan ingen datasikkerhedsforanstaltninger garantere 100% sikkerhed hele tiden. Vær opmærksom på dette, når du videregiver nogen af dine personlige oplysninger via Internettet.

Du bør beskytte dig mod uautoriseret adgang til din adgangskode, computer og webaktiverede enheder, blandt andet ved at logge ud efter brug af en delt computer, indsætte en adgangskode på din webaktiverede enhed, vælge en adgangskode, som ingen andre kender eller kan nemt gætte, holde din adgangskode privat og periodisk ændre din adgangskode. Du skal aldrig dele dine login-oplysninger med andre. Vi er ikke ansvarlige for mistede, stjålne eller kompromitterede adgangskoder eller for nogen aktivitet på din konto via uautoriseret adgangskodeaktivitet.

Kan jeg få adgang til og ændre mine personlige oplysninger?

Hvis dine personlige oplysninger ændres, eller hvis du ikke længere ønsker vores service, kan du korrigere, opdatere, slette / fjerne eller bede om at få dem fjernet fra et offentligt forum eller en udtalelse ved at foretage ændringen i dine kontoindstillinger eller ved at kontakte os via en af ​​metoderne anført i denne politik. Vi svarer på din anmodning om adgang inden for 7 dage. Bemærk, at kopier af oplysninger, som du har opdateret, ændret eller slettet, fortsat kan opholde sig i vores systemer i en periode. Du er muligvis ikke i stand til at fjerne dine personlige oplysninger fra arkiverede websider, som vi ikke længere vedligeholder. I tilfælde af at vi ikke er i stand til at udfylde din adgangsanmodning, vil vi give dig besked, hvis vi ikke er i stand til at gøre det, og hvorfor. Vi kan afvise at behandle anmodninger, der er urimeligt gentagne, kræver uforholdsmæssig teknisk indsats, bringer andres privatliv i fare, er ekstremt upraktiske, eller som adgang ikke ellers kræves af lokal lovgivning.

Hvis dine oplysninger er blevet delt med en tredjepart, som beskrevet ovenfor, eller samlet på vegne af en klient, har den tredjepart modtaget deres egen kopi af dine data. Hvis du er blevet kontaktet af en af disse tredjeparter, eller af en af vores kunder, og ønsker at rette eller anmode om, at de sletter dine oplysninger, bedes du kontakte dem direkte.

Hvilke valg har jeg?

For at fravælge produkter, programmer eller tjenester, bedes du kontakte kundeservice@topcall.dk eller logge ind på din konto og opdatere dine abonnementspræferencer. Hvis du fravælger at modtage e-mails eller nyhedsbreve fra os, kan vi stadig sende dig e-mails om din konto eller de tjenester, du har anmodet om eller modtaget fra os, eller til andre kundeserviceformål.

Ændringer af denne politik

Vi kan muligvis ændre denne politik fra tid til anden, så sørg for at tjekke med jævne mellemrum. Hvis vi foretager ændringer i denne politik, der væsentligt påvirker vores praksis med hensyn til de personlige oplysninger, vi tidligere har indsamlet fra dig, vil vi forsøge at underrette dig på forhånd om en sådan ændring ved at fremhæve ændringen på webstederne eller ved at sende en e-mail til dig på den e-mail-adresse, du har registreret hos os. Din fortsatte brug af tjenesterne efter ændringer eller revisioner af denne politik vil indikere din aftale med betingelserne i den reviderede politik.

Kontakt os

TopCall gennemgår regelmæssigt sin praksis vedrørende personligt identificerbare oplysninger og denne politik. Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller bekymringer, så kontakt os på:

TopCall ApS
Axeltorv 8
4700 Næstved
Danmark

E-mail: kundeservice@topcall.dk
Telefon: 48 22 10 00